Osaaminen


Koulutus

Tutkintokoulutus

  • Kauppatieteiden maisteri, Tampereen yliopisto 1996
  • Yo-merkonomi, Pieksämäen kauppaoppilaitos 1992

Kauppatieteiden maisteritutkinnossa pääaineena yritysjuridiikka ja sivuaineena markkinointi. Lisäksi arvosanat laskentatoimesta ja kansantaloustieteestä. Erikoistumisalana kansainvälinen liiketoiminta. Pro gradu -tutkielma sopimus- ja insolvenssioikeuden rajapinnalla olevasta aiheesta.

Täydentävä koulutus

  • Strategic Pricing, AaltoEE 2016
  • Strategic Reward Management, AaltoEE 2016
  • Divia-ohjelma, AaltoEE 2016
  • aiemman työpaikan henkilöstönkoulutuksia talouden ja hallinnon teemoista, mukaan lukien johtoryhmävalmennus, ja julkisten hankintojen koulutuksia, yhteensä 31 koulutuspäivää vuosina 2013 - 2016
  • Osuuskuntatoiminta tutuksi -koulutus, Innotyöverkko osuuskunta 2004
  • Yrittäjäkoulutus, Helsingin kauppakorkeakoulun pienyrityskeskus 1999
  • EU-rahoituksen ja projektinhallinnan asiantuntijakoulutus, Huittisten aikuiskoulutuskeskus 1998
  • LKV-tutkinto 1998
  • Kansainvälisen kaupan erikoistamiskoulutus, Mikkelin AMK 1992

Ammattitehtävien kielitaito

  • englanti sujuva, kansainvälisessä projektityössä ollut aktiivisessa käytössä
  • ruotsi hyvä, vuorovaikutus työssä pääasiassa kirjallisesti, suullisesti hyvä
  • saksa tyydyttävä; vuorovaikutus työssä pääasiassa kirjallisesti, suullisesti tyydyttävä

Tietotekniikkaosaaminen

  • SAP NetWeaver Portal, joka ollut talouden seurannan ja raportoinnin välineenä useita vuosia
  • SAP HR, henkilöstötietojen hallinnan välineenä
  • Cloudia -ohjelmisto, osioina Kilpailutus, Sopimus ja Suunnittelu
  • MS Office; ammattilaisosaaminen ohjelmistoissa Excel, PowerPoint, Word, Publisher ja Outlook sekä Access-tietokantojen perusosaaminen
  • OpenOffice; taulukkolaskennan, esitysgrafiikan, tekstinkäsittelyn ja piirtotyökalun sujuva käyttö
  • Google-toimistosovellusten sujuva käyttö
  • Adobe Photoshop Elements ja Adobe Premier Elements -ohjelmistojen sujuva käyttö
  • Nero Platinum -editointiohjelmiston sujuva käyttö
  • Scribus Desktop Publishing -ohjelmiston peruskäyttö
  • LibreOffice-julkaisuohjelmiston peruskäyttö
  • Sharepoint dokumenttien hallintajärjestelmä
  • Personec palkkatietoraportointi
  • Rondo ja Basware laskutus
  • SoleTM-työaikaseuranta
  • M2-matkanhallinta
  • Optimaze kiinteistöjohtamisen järjestelmä
  • lisäksi käyttökokemus ja osaaminen useista taloushallinnon ja toiminnanohjauksen ohjelmistoista sekä budjetointiin, ennustamiseen, seurantaan ja raportointiin sekä asiakkuuksien hallintaan (CRM) räätälöidyistä sovelluksista



Työhistoria

Taloustehtävät

  • myynnin ja projektien hinnoittelu
  • kustannuslaskenta ja talousanalyysit
  • taloussuunnittelu sekä toimintojen budjetointi ja talouden ennustaminen
  • toteumien seuranta, tulosanalytiikka, johdon talousraportointi ja talousviestintä
  • jaksotus- ja osatuloutuslaskenta sekä tilinpäätösvalmistelu
  • maksuliikenne ja reskontrien hoitaminen
  • veroneuvonta
  • laskennan ja talousraportoinnin työväline- ja menetelmäkehitys Excel-työvälineitä käyttäen
  • muut yleiset controlling-toiminnon tehtäväsisällöt

Markkinointi- ja viestintätehtävät

  • liiketoiminnan ja markkinoinnin suunnittelu, hallinto, informatiikka ja coaching
  • myynnin tarjousten laatiminen
  • yritys- ja liiketoimintatutkimus
  • tilastolliset tutkimukset asiakas- ja henkilöstökyselyinä
  • CRM-tiedon analytiikka ja visualisointi
  • viestintämateriaalien ja verkkosivujen laatiminen ja ylläpito sekä presentaatioiden materiaalien tuottaminen
  • perehtyneisyys markkinoinnin tuloslaskentaan ja yhteiskuntavastuun raportointiin

Hallinto- ja juridiikkatehtävät

  • yrityksen perustamisen taustaselvitykset ja käytännön perustamistoimet asiakirja- ja kokoustehtävinä
  • aloittavan yrityksen toiminnan ja yleisen hallinnon organisointi sekä yhtiöhalllinnon tehtävät
  • johtoryhmätyöskentely talous-, hankinta- ja markkinointiasiantuntijan rooleissa
  • johdon kokousten ja tilaisuuksien asiavalmistelu, pöytäkirjojen laatiminen ja tekninen tuki
  • hallinnon Back Office -asiantuntijatehtävät
  • ostojen ja hankintojen kilpailuttaminen, sisältäen tarjouspyyntöjen ja hankintasopimusten laatimisen sekä verkostoyhteistyön hankintojen kohteiden kuvausten laatimisessa
  • sopimusten valmistelu, laatiminen, seuranta ja tekninen hallinnointi sekä sopimussuhteiden kumppaniyhteistyö
  • työsuhdeasioiden hallinto ja henkilöstöraportointi
  • viranomaisissa asiointi erilaisissa hakemus- ja muutoksenhakuasioissa
  • laatujärjestelmän dokumentointi
  • tiedonhallinnan työväline- ja menetelmäkehitys
  • yhtiön vapaaehtoiseen lakkauttamisen tehtävät
  • perehtyneisyys strategiatyöskentelyyn

Projektitehtävät

  • projektisuunnitelmien ja rahoitushakemusten laatiminen
  • sisällöllinen hanketyö liiketalousteemassa
  • tutkimus- ja kehittämisprojektin hallinnollinen koordinointi kansallisella ja kansainvälisellä tasolla
  • projektiarviointi EFQM-mallilla
  • hanketapahtumien järjestäminen ja verkostotyö
  • messuille osallistumisen järjestäminen ja messuosaston hankinta, toteutus ja koordinointi
  • toimitilamuuton hallinnon ja toimintojen järjestelyt

Yrittäjänä toteuttanut asiantuntijatyön toimeksiantoja yritys- ja järjestösektoreita edustaville organisaatioille.


© 2021 Kari Karhu  -  www.karikarhu.com
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita